Bosses magiska datum: 1 oktober

För husses del är jaktsäsongen i full gång och Bosse trivs inte alls med att behöva stanna kvar i bilen medan husse är ute o jagar. Jag skulle tro att han inte vill något hellre än att få sträcka ut ordentligt på jaktmarken utanför Åseda, med full fart ta sig fram över stock o sten. När dagen D är här är Bosse redo att driva rådjur för allt vad tassarna håller! Husse har tagit semester så att han och Bosse kan göra skogen osäker när hundjakten på rådjur börjar den 1 oktober. 

Bosse har mycket spring i benen. Den här veckan har jag (matte) cyklat några vändor med honom, o han blir alldeles tossig när jag tar fram cykeln! Han tycker att jag ska kasta mig på cykeln så att vi kan dra iväg i full fart. Att det kan vara så kul att springa...

Husse har varit iväg med jobbet hela veckan och kommer hem imorgon (fredag). Jag kommer bli glad när han kommer hem, men undra om inte Bosse kommer bli ännu gladare! Bosse verkar emellanåt tycka att det är lite tomt utan husse, även att det kan vara lugnt o skönt när han är borta...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0