Skillnad på valp och valp

Det är kul och intressant att se skillnaden, så här långt, mellan Bosse och Freddy. Bosse är, och var även som liten, en fegis. Han gjorde inga större utflykter på egen hand den första tiden. Freddy däremot är modig och nyfiken och sticker gärna iväg en liten sväng på tomten för att söka nya erfarenheter. Självklart tycker Freddy det är kul att hänga med storebror Bosse men om inte Bosse vill är det spännande att nosa iväg själv.

Freddy sover redan hela natten utan att vilja gå ut o slå en drill mitt under skönhetssömnen. Det var annat med Bosse. Bosse ville under en längre tid ta en "mitt i natten kiss".  

En egenskap som både Bosse och Freddy har är att de är väldigt lättlärda. Sen har båda två en stark egen vilja som inte alltid ör lätt att tampas med... 

Det är tydligt att hundar, precis som vi människor, är individer med egna personligheter (eller heter det hundligheter när det gäller hundar?!?... =) )


Kommentarer
Postat av: Karin

ja, visst är det skillnad. Vi får också sova på nätterna. Ymer tycker inte om att gå utan Qvanne på kvällarna :) Skillnaden mellan Ymer och Qvanne är att Qvanne är mer nonchalant än vad Ymer är Qvanne kör mer sitt eget race lyfter hellre på benet åt husse än att komma när han ropar hahahaha. Ymer förstår snabbare om han inte får göra något. Något som är kul med Ymer det är att han kan studsa som en känguru har aldrig sett något liknande igår stog han på en höjd och jag ser hur han tar sats och studsar rakt upp och landar på alla fyra och springer vidare jag hann inte ens reagera snacka om att jag fick hjärtattack jag vill att han ska vara rädd om sina höfter innan röntgen men allt går inte att förutsätta =) måste vara efter mamma Daggi, hahahaha. Kul att få följa Freddy och Bosse via eran blogg. Ha det så gott vi ses på valpträffen i framtiden/Kram Karin vov från mr.Y och mr.Q

2010-07-28 @ 15:52:02
Postat av: Lena

Det enda man kan vara säker på när man skaffar ny hund är att man får en helt ny individ, oavsett hur nära släkt de än är:-) Det är det som är sååå fascinerande. Så nog katten finns olika hundligheter!

2010-07-29 @ 09:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0